maandag 7 augustus 2017

Een bescheiden effectmeting van dit Spinoza-blog

Vrijdag 4 augustus bracht ik het blog "Nieuwe lees-tip: Free for Eternity. Spinoza's Philosophical Eschatology," Daarmee verwees ik naar de internetpagina vanwaar het proefschrift van Michael Andrzej Misiewicz, Free for Eternity, gedownload kan worden. Op die pagina wordt een statistiekje gegeven van die downloads. Vlak voor ik mijn blog publiceerde maakt ik een print screen van dat statistiekje.

Daaruit blijkt dat na een piek in augustus 2016 toen er 25x gedownload werd, vervolgens een jaar lang zo'n 2, 3, 5, 6 en max. 7 in mei 2017 gedownload werden. In augustus was nog slechts 3x gedownload (waarvan er 2 van mij waren). Aan die piek van augustus 2016 zal zeker hebben bijgedragen mijn blog van 12-08-2016: "Met Spinoza via libertas de æternitas bereiken." Ik was dat blog van een jaar geleden vergeten - Henk Keizer wees me er op - en kwam met mijn blog van afgelopen vrijdag met weer de aanbeveling om van dat proefschrift kennis te nemen, en weer werden er ineens beduidend méér downloads geteld. Vandaag maakte ik deze afbeelding:
Er blijken 11 nieuwe downloads te zijn geregistreerd. Deze 11 zijn waarschijnlijk een gevolg van dat blog, mag je aannemen. Er is dus door een aantal bezoekers gehoor gegeven aan mijn tip - leuk om mee te maken.
Ik hoop dat u er met net zo'n plezier in leest als ik momenteel aan het doen ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten