zondag 1 april 2018

Spinoza en de kindertijd - #spinoza


Ik kan nog even iets inhalen. Na een lange onderbreking kon ik op 7 juni 2017 weer beginnen met bloggen. Uit de periode waarin ik veel gemist heb, kan ik alsnog iets binnenhalen. Een tweet vandaag van "Ilyenkov et alia" attendeerde me erop dat op 3 juni 2017 aan de Sorbonne in Parijs een studiedag werd gewijd aan “Spinoza et l'enfance”, georganiseerd door Pascal Sévérac. Er werden 7 lezingen gegeven en de videoregistratie ervan is te vinden op de website van Revue Skhole.fr [penser et repenser l'école], waarop Julien Gautier en Pascal Sévérac een jaar eerder al begonnen waren een “dossier Spinoza l'enfance et l'éducation” aan te leggen [cf.]
Je staat ervan te kijken dat er blijkbaar nog zoveel over dat thema te zeggen is, want het is geen onderwerp waarover je veel vindt bij Spinoza.
Graag wilde ik hier diegenen die zich met educatie bezig houden (en goed Frans verstaan) wijzen op die informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten